Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Mistä löydän kasvattajan? 4 vuotta 1 kuukausi sitten #610

• Kanelipaakari
  • Kanelipaakari hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
  • Vastaanotettu kiitos 0
Olen aikomassa hankkia itselleni ensimmäistä lintua(luultavasti 2 undulaattia tai neitokakadua), mutta olen nyt viimeisten päivien aikana etsiskellyt kasvattajia mutta en löydä ketään kuka asuisi pirkanmaan seudulla. Moni jotka olen löytänyt ovat asuneet tuntien ajomatkan päässä, voiko joku (jos tietää jonkun) kertoa tietääkö ketään kasvattajaa. :)
Haluaisin myös samalla kysyä kuinka pitkiä ajomatkoja lintu kestää?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Mistä löydän kasvattajan? 4 vuotta 1 kuukausi sitten #615

• Lintunen
  • Lintunen hahmo
  • Poissa
  • Administrator
  • Administrator
  • Vastaanotettu kiitos 42
Olet varmaan tarkastanut Kaijulien kasvattajalistan? :)

Kannattaa huomioida, että pienikin lintu voi elää yli 10 vuotta, ja neitokakadullakin voi olla edessään yli 20 vuotta yhteistä aikaa. Tuohon verrattuna linnun hakemiseen menevät tunnit, tai jopa päivät, eivät tunnu missään! Saati matkoihin menevät kustannukset, nekin kalpevat linnun elinaikana tulevien kustannuksien rinnalla. Kasvattaja/myyjä kannattaa valita huolella, jotta saa juuri sellaisen linnun kuin haluaa. Vaikka lintu ja kasvattaja kannattaa yleensä tavata kasvotusten huijausten välttämiseksi, tunnetulta kasvattajalta voi yrittää ostaa linnun myös lintua näkemättä (jos kasvattaja suostuu myymään tapaamatta). Itse olen järjestänyt kahdelle linnulle eri kerroilla kyydin kaverin kyydissä Helsingistä Ouluun, kun tunsin kasvattajat ja kyydittäjäkin oli kaveri. Ilman kyytiapua olisin ollut kyllä valmis myös matkustamaan itse hakemaan linnun.

Linnut kestävät hyvissä oloissa pitkiäkin matkoja, kunhan ovat matkustaessa terveitä ja pääsevät stressittömään ympäristöön rauhoittumaan matkan jälkeen. Ulkomailta hakiessa matka voi olla päivienkin mittainen, mutta linnut toipuvat niistä yleensä hyvin. Matkalla on pidettävä huoli, että matkahäkki on turvallinen (lintu ei saa karata tai joutua jumiin esim. liian ison pinnavälin omaavaan häkkiin), sillä on aina saatavilla ruokaa ja raikasta vettä, sillä ei ole liian kuuma tai kylmä, ja häkki on asianmukaisesti suojattu: osittainen tai kokonaan suojaus esim. vaalealla lakanalla rauhoittaa lintua, mutta häkkiä ei saa kokonaan peittää koko matkan ajaksi, koska pimeässä lintu ei näe syödä tai juoda.

Toivottavasti löydät sinulle sopivan kasvattajan ja linnut! :) Kannattaa lukea Aloittelijan oppaan Ostajan opas -osio, josta voit saada lisävinkkejä kasvattajan/myyjän valintaan, ja miksi eläinkauppoja ei välttämättä kannata tukea lintuja ostamalla, vaikka se olisikin usein se lähin, helpoin ja nopein vaihtoehto, kun muualta ei tunnu löytyvän. kaijuli.fi/harrastajalle/aloittelijan-opas/ostajan-opas

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.153 sekuntia