Moi!
Itse olen kiinnittänyt lintupuun oksat toisiinsa ruuveilla. Ruuvien kanssa tulee huolehtia, että käyttää sen pituisia ruuveja, ettei terävä kärki paljastu toisen oksan toiselta puolelta. Oksien kannattaa olla aika kuivia jo kasausvaiheessa, koska puu kutistuu kuivuessaan. Ruuveja on kuitenkin aika helppo kiristää myös jälkikäteen, jos liitokset alkaa heilua, enkä usko että linnut heilumisesta hirveästi ottaa nokkiinsa. Joskus olen käyttänyt myös nippusiteitä, mutta osa linnuista tykkää jyrsiä niitä, ja niillä vaakaortta on hankalampi kiinnittää sileämpään pystyoksaan.
Itse olen pessyt oksat vain kuumalla vedellä ja karkealla harjalla. Muita oksia ei tarvitse kuivattaa, muuta kuin jos haluaa rakentaa heti jämäkämmän kiipeilypuun yllä mainitusta syystä. Havupuun kuivumisajasta en osaa sanoa, koska en ole itse pihkan takia juurikaan uskaltanut havupuuta käyttää. Oksissa ei yleensä ole tuholaisia, mutta halutessaan ne voi desinfioida Virkon-S -nimisellä turvallisella desinfiointiaineella tai höyrypesurilla.