Ahaa, nyt ymmärrän. Tuo valaisinhan on sen mallinen että ne palavat putket on alapuolella, yläpuolinen putki ei pala (tai sehän ei ole paikallaan ollenkaan). Pitää tarkistaa lämpeneekö yläpuoli silti. Johdonsuojatarpeita saan töistä luontaisetuna

.
Tämmöistä rinkulaa ajattelin häkin yläpuolelle kattoon. Sen keskelle voisi ketjun päähän laittaa vielä lelun/syötävää?
Onko nuo kiemuraiset osat vaarallisia? Pitäisikö niihinkin tehdä narusta vaikka pallot tms.?
muoks. mutta eikös se valaisin lämpene yhtä paljon on se häkin päällä tai roikkumassa 20-30cm häkin yläpuolella? Se pitäisi sitten asentaa kattoon ja sinne on niin paljon matkaa että valo ei enää riittäisi häkkiin. Voisin ottaa käyttöön vielä kaksi palamatonta putkea, mutta sitten yläpuolinen putki olisi katossa kiinni.Mie kyllä ajattelin kylvettää niitä tirppoja pohjalle laitetulla vadilla ja suihkutella siinä. En tiedä onnistuuko.
En olisi uskonut että tämä lintujen hankinta on näin monimutkaista, mutta kivaa tämä on
Mutta hei, nyt haluan sanoa (aakkosjärjestyksessä) jkl, Lintunen ja Pirjo kuinka onnellinen ja kiitollinen mie olen, että olette jaksaneet vastata mun kysymyksiin! Täällä ei juuri muut kirjoittele, ja minusta on muodostunut teille ihan maanvaiva. Oikeasti olen tosi hiljainen ja melkoisen ujokin, mutta kun en tunne ketään lintuihmistä tämä jää ainoaksi kanavaksi kysellä asioita. Sääli että tämä foorumi on niin hiljainen, soisin että muutkin tänne löytäisivät. Toivon että osaan itse tulevaisuudessa neuvoa jotakin itseni kaltaista nyyppää ja maksaa siten takaisin saamani avun. Kiitos vielä kerran!