Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

4 neitokakadua etsiskelevät uutta kotia 1 kuukausi 1 viikko sitten #1428

• Firebird
  • Firebird hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
  • Vastaanotettu kiitos 0
2 neitokakadukoirasta etsivät uutta ehdottomasti loppuelämän kotia. Neitsikoita on minulla ollut 14 vuoden ajan, mutta nyt elämäntilanne on yksinkertaisesti sellainen, että linnut tarvitsisivat kodin, jossa niille on enemmän aikaa. Mietin tätä pitkään ja lintujen hyvinvoinnin kannalta on oikea vaihtoehto etsiä niille uusi koti.

Linnut muuttavat vain kotiin, jossa on tietoa neitokakadun lajinomaisista tarpeista. Plussaa on tietty se, jos uudessa kodissa on jo ennestään muitakin neitsikkakavereita.

Sitten hieman linnuista itsestään. Vanhempi koiras on tullut minulle kodin vaihtajana ja siksikin uuden kodin tulisi olla se loppuelämän. Vanhan koiraan iästä ei ole tarkkaa tietoa mutta se on varmaa, että lintu on ainakin 14-vuotias. Lintu ei ole kesy mutta saattaa tulla kyllä kaverin perässä hirssintähkää maistelemaan kädestä.

Nuorempi koiras on ollut minulla poikasesta pitäen ja tullut kasvattajalta. Se on kuoriutunut 16.10.2015 eli se täytti hiljattain 6-vuotta. Se on komea, ilmeikäs ja melko rohkea lintu. Minulla on koneellani siitä paperitkin olemassa ja sen suku on hyvin tiedossa. Siitä saa halutessaan vaikka kasvatuslinnun, jos sellaiseen löytyy kiinnostusta ja jos se suostuisi pariutumaan sopivan naaraan kanssa. Linnun kasvattaja on tietoinen, että lintu etsii uutta kotia ja sanoi, että voin uudelle omistajalle antaa hänenkin yhteystietonsa mikäli kaipaa neuvoja lintujen kanssa. Tämäkin lintu syö herkkuja kädestä ja siitä mahdollisesti saisi kärsivällisyydellä kesymmänkin, koska se on sen verran utelias ja ottaa kontaktia minuun ja uskon, että jatkossa myös uuteen omistajaan.

Linnut ovat väriltään harmaita (nuorella koiraalla on vaaleammat poskilaikut, kun kantaa valkokasvoa). Linnuilla on oma huone käytössään, jossa saavat lennellä vapaasti ja ne käyvät häkissä vain juomassa (ruokaa olen pitänyt häkin katolla). Uudessa kodissa pitäisi vähintään olla lentohäkki ja mahdollisuus päivittäin vapaana lentämiseen, jos ei ole mahdollisuutta pitää jatkuvasti vapaana. Olisi myös kiva kuulla lintujen muuton jälkeen kuulumisia.

Olen ensisijaisesti antamassa lintuja uuteen kotiin/koteihin ja olisi pääasia, että linnut löytäisivät hyvän kodin/kodit. Linnut asustelevat Eurassa. Tuontikin onnistuu kohtuullisen matkan päähän esim. Tampere, Pori, Turku akselilla.

Jos kiinnostuit, niin laita viestiä joko tähän tai sitten sähköpostiin: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Lintunen.

4 neitokakadua etsiskelevät uutta kotia 2 viikkoa 4 tuntia sitten #1441

• Firebird
  • Firebird hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
  • Vastaanotettu kiitos 0
Enää 2 neitokakadua etsivät kotia. Voisiko ylläpito muokata otsikon sellaiseksi, että 2 neitokakadua etsiskelevät uutta kotia?

4 neitokakadua etsiskelevät uutta kotia 1 viikko 6 päivää sitten #1442

• Lintunen
  • Lintunen hahmo
  • Poissa
  • Hallitus
  • Hallitus
  • Vastaanotettu kiitos 34

Enää 2 neitokakadua etsivät kotia. Voisiko ylläpito muokata otsikon sellaiseksi, että 2 neitokakadua etsiskelevät uutta kotia?

Hei! Valitettavasti forumin nykyiset muokkaustoiminnot eivät jostain syystä salli otsikon muuttamista. :(

Voit tehdä uuden ilmoituksen niin poistamme tämän nykyisen, tai jättää tällaisenaan, kun sisällöstä käy kuitenkin ilmi, että lintuja on jäljellä enää kaksi.

- YP

• Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.184 sekuntia